Dürüstlük işte Genel

Hiç yorum yok




 Kocası olmayan ihtiyar bayan, tereyağı yapıp bakkala günlük olarak satıyordu. Fakat bakkal tereyağını hiç tartmıyordu. Birgün aklına bir bayanın düştü ve bayanın getirdiği yağı tartmaya karar verdi. 1 kg olarak olarak tereyağın gerçekten 900 gram olduğunu görünce çok sinirlendi. Ve ertesi gün bayan …. dükkana gelince bakkal, “Bir daha senden tereyağı almayacağım.” dedi. Yaşça büyük olan bayan üzülerek, “Efendim bir yanlışım mı oldu?” diye sordu. Bakkal, ”Senin bana verdiğin yağ 900 gram geldi ayıp değil mi bu yaptığın?” dedi Bunun üstüne bayan şu şekilde yanıt verdi;



Efendim benim terazim yok, daha evvelce sizden 1 kilo şeker almıştım onu tartı olarak kullanıyorum.” dedi. Tabi bakkal utancından ne gerçekletireceğini şaşırdı. Böyledir işte dünya, ne ekersen onu biçersin. Kime ne verirsen onu alırsın.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder