Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, CNNTÜRK'te yayınlanan Hafta Sonu programında gazeteci Hakan Çelik'in konuğu oldu.
Türkiye'deki ulaşım, ulaştırma ve altyapı projeleriyle ilgili son durumu ve hedefleri anlatan Bakan Karaismailoğlu, ilk olarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim beyannamesini açıklarken duyurduğu İstanbul - Ankara arasını 80 dakikaya düşürecek olan süper hızlı tren projesi hakkında da konuştu.Demiryollarıyla ilgili çok iyi haberleri olduğunu belirten Karaismailoğlu; "Biz aslında dünyada ilk demiryolu sistemleri kuran ülkeyiz. Cumhuriyet'in ilk yıllarında demirağlarla örme konusunda olağanüstü yatırımlar yapıldı. Demiryolları farklı bir kültür. Şu an demiryolu yatırımları dönemine girdik" dedi.
İSTANBUL - ANKARA ARASI SÜPER HIZLI TREN PROJESİ

Sakarya'dan da geçecek olan, Akyazı'ya kadar Kuzey Marmara Otoyolunu takip edecek ve sonrasında Dokurcun üzerinden Nallıhan'a gidecek olan yeni süper hızlı tren projesiyle ilgili konuşan Karaismailoğlu; "İstanbul-Ankara arası 80 dakika olacak. Kadıköy'den Kızılay'a 80 dakika sürecek. 350 km hız yapacak. Bu hızda seyahat edebilecek. 344 kilometre uzunluğunda olacak bu hat. En kısa hat olan Ankara - Beypazarı - Nallıhan - Akyazı - Sakarya ( Adapazarı) - Kocaeli'den Söğütlüçeşme (Kadıköy) gara kadar uzanan son teknoloji ve hakikatten çok önemli bir işi seçim sonrası başlatmak istiyoruz. Kolay bir hat değil tabii ki. İçinde tam 120 kilometre uzunluğunda tünel var bunun. Coğrafi açıdan en kısa hattı tercih ettik" ifadelerini kullandı.
5 YIL İÇİNDE BİTECEK
Süper hızlı tren projesinin çok yüksek teknoloji getiren bir yatırım olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu; Belli eğimlerin üzerine çıkamıyoruz en yüksek hıza ulaşmak için. Kazmayı vurduğumuzda en fazla 5 yıl içinde bitecek bir proje. Finansman buluyoruz buna. Özellikle Japonlarla önemli bir seviyeye geldik. Bizim yerli yüklenicilerle ortak bir konsorsiyumla bu işi yapabilecek firmalarla yola çıkacağız. Demiryolu yatırımları yaklaşık 4 yıldır ama bu daha ağır bir proje olduğu için 5 yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. Mali portresi yaklaşık 8 milyar dolarlık bir projedir bu. Kamu - özel iş birliği şeklinde yapmak için fizibilite ve finansman planlamamızı tamamladık. Ulaşımda ülkemize bir level atlatacak" dedi.
MEVCUT TREN SAKARYA'NIN İHTİYACINI KARŞILAYACAK

Sakarya'dan geçen halihazırdaki Yüksek Hızlı Tren hattı için de değerlendirme yapan Karaismailoğlu, "Mevcut trenimiz Ankara - Eskişehir - Bilecik - Sakarya ve Kocaeli'deki bir ihtiyaca cevap veriyor zaten şu anda. O ihtiyacı karşılamaya devam edecek bu projemiz. Bu 80 dakika gibi bu kadar kısa sürede yüksek konforlu bir hizmeti iki büyükşehirimiz arasında seyahat imkanı sağlayacağız. Hem uçak yolcuğundan daha az sürede ulaşılmış olacak. Uçağa gerek yok. Havayolu tabii ki devam edecek ama Ankara'dan İstanbul'a treni tercih edecek. Hızlı trendeki bilet fiyatları otobüslerden daha düşük.
İstanbul-Antalya 5 saat olacak. Demiryolu ağımız artarak devam edecek. Alanya'yı da Mersin'e tünellerle duble yol olarak bağlayacağız. Demiryolunda 19,5 milyon kişi taşındı. Yatırımlar sonrası 270 milyon kişiye çıkacak" şeklinde konuştu.
HAYDARBAŞI GARI'NDA SON DURUM NE?
Sakaryalıların Ada Treni olarak bilinen Adapazarı ekspresiyle yıllarca yolculuk ettiği Haydarpaşa Garı hakkında da konuşan Bakan İsmailoğlu, "Haydarpaşa ve Sirkeci garı sembol yapılar. Haydarpaşa'da arkeolojik kazı devam ediyor. Orayı demiryolu garı olarak ve müze olarak kullanılacak. Önemli aşamaları çıkardık. İstanbul'un tarihi ortaya çıktı. Yerinde sergilenecekler. Sirkeci ve Kazlıçeşme arasında muhteşem iş yapıyoruz. İstanbul aslında buralar demek. Bir yaşam alanı üretiyoruz orada. Orada bir demiryolu müzesi var onu daha da genişleteceğiz" ifadelerini kullandı.
Hiç yorum yok
Yorum Gönder